آذین مطرح کرد؛

رتبه ۲۰ ایران در تولید علوم پزشکی در جهان  

رئیس پژوهشگاه مرکز ناباروری ابن‌سینا گفت: بر اساس اطلاعات پایگاه استناد‌ی اسکوپوس، ایران در تولید علوم پزشکی  در دنیا جزو ۲۰ کشور اول است.

رتبه ۲۰ ایران در تولید علوم پزشکی در جهان به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی آذین رئیس پژوهشگاه مرکز ناباروری‌ ابن‌سینا در اولین گردهمایی توریسم‌ سلامت که در این پژوهشگاه‌ برگزار شد، گفت: این اولین گردهمایی‌ توریسم‌ سلامت است که بدون شک گامی جهت نیل اهداف چشم‌انداز‌ کشور‌ به عنوان هم‌افزایی‌ و گسترش‌ فعالیت‌های اقتصادی در زمینه های مختلف از جمله گردشگری‌ است.

وی ادامه داد: طبق‌ گزارش‌ سازمان جهانی گردشگری unwto در رتبه‌ جاذبه‌های‌ باستانی‌ جایگاه دهم و در جاذبه‌های طبیعی حائز‌ رتبه پنجم در دنیا هستیم.

رتبه 93 ایران در حوزه گردشگری جهان

رئیس پژوهشگاه مرکز ناباروری‌ ابن‌سینا، افزود: طبق‌ آمار مجمع جهانی اقتصاد که در سال 2017 منتشر شده است کشورمان از شاخص 136 حائز رتبه 93 در حوزه گردشگری را به خود اختصاص داده است.

آذین‌ گفت: از سویی دیگر‌ بر اساس‌ اطلاعات پایگاه‌ استنادی‌ اسکوپوس‌، ایران در تولید علوم پزشکی در دنیا‌ جزو 20 کشور اول دنیاست که البته در سال‌های گذشته‌ این رتبه‌ متفاوت بوده است.

وی یادآورشد: تنها مقایسه‌ 2 آمار ذکر شده نشان می‌دهد که تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت و پتانسیل موجود در کشورمان بهره‌ بگیریم‌ و سهم ما از بازار‌ گردشگری سلامت 150 میلیارد دلار در دنیا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار